يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 4

الكاتب بتاريخ عدد التعليقات : 0
الحلقه الرابعه

وتفتح ساره العلبه : ايه ده
كريم : هههههههههههههههههههه اول ما شفت افتكرت علطوووول قلت هو ده الي يليق بيكي الصراحه
كانت الهديه عباره عن خاتم علي شكل شنب (البنات هتعرفوا طبعا هو موضه دلوقتي وانتشر )
ساره : لا بصراحه طلعت بتعرف في ازواق البنات وبتفهم الصراحه
سعاد : يلا يا جماعه الاكل جااااهز
وقعدوا يا كلو في نص الاكل
سعاد : علي فكره الاكل ده ساره الي عملته النهارده
كريم : وانا اقول ليه يا ربي وحش كده
ساره : علي فكره الطبق الوحيد الي معملتوش هو طبقك لاني لسه مش بعرف اعمل محشي ده اكل ماما
كريم : احم ما هو انا عشان كده مكلتش غيره
ساره : والله طب متقربش علي اي نوع اكل تاني من علي السفره
كريم : ما تقلقيش مش مستغني عن عمري عشان اقرب له
وكملو اكل وبعد الاكل
سعاد وسمر قعدوا في البلكونه يتكلموا
ومصطفي وحسن في قاعده الشطرنج كالعاده
واما كريم وساره ونهي قعدوا التلاته مع بعض
ساره : كلامها كله موجه لنهي ولا كأن كريم قاعد صحيح يا نهي انتي كليه ايه
نهي : تجاره القاهره
ساره : ايه ده وانا كمان امال مشفتكيش ازاي وانا في الجامعه ده انا كل يوم هناك
نهي : اصل بابا السنه الي فاتت كان بيسافر كتير عشان كده مكنتش بحضر اووي لكن ان شاء الله هحضر السنه دي اكييد
كريم : ايه ده انتي من نوع البنات الدحيحه بقي
ساره : هو الالتزام اليومين دول بقي اسمه دح سبحان الله علي العموم يا نهي اكيد هشوفك هناك وهساعدك اكيد انا حافظه الجامعه كلها بالدكاتره بالمعيدين بكله
كريم : ده انتي من النوع المعقد بقي الي بقي مقطع الكتب ومن النوع الي قايم صاحي تعليم بقي وتحضري المحاضرات في ميعادها بقي و كمان سوسه مذاركه بقي
ساره : هو بقي ا ن الواحد يجتهد ويشوف الي عليه ويعمله بقي اسمه معقد ان الواحد يعيش حياته صح ويشوف الي عليه قبل الي ليه بقي اسمه معقد سبحان الله
نهي : بقولكم ايه تيجوا نلعب انا شايفه كوتشينه هنا اهوت يلا بقي ممكن يا ساره
ساره : اه اكيييييييييد
كريم : ايه رايكم نلعب الشايب ولا مش هتتحملو الاحكام
نهي : لا انا موافقه يا كوكي
ساره : مين كوكي ده ههههههههههههههههههههههههههههههههه
نهي : كريم
ساره : والله
كريم : ايه مش عجبك
ساره : لا خلاص يلا اتفضلوا الكوتشينه اهيت يلا نلعب
وبداو اللعب والشايب جه مع ساره
كريم : احكم بقي براحتي
ساره : وليه مش نهي بقي
كريم : هههههههههههههههه ما هي كمان هتحكم كل واحد هيحكم بحكم
نهي : انا عن نفسي هقول هاتي بوسه
ساره : هههههههههههههههه حبيتي يا نهي اموووواه
كريم : اه بقي شغل البنات اشتغل بقي حكمي بقي قومي اعملي ليا كوبايه قهوه
ساره : نعمممممممممممم
كريم : ايه الي سمعتيه كوبايه قهوه مش فنجان لا كوباااااااايه والله الي مش قد اللعب ميلعبش
ساره : حاضر ماشي ( والله هخليك تندم علي اليوم الي طلبت فيه قهوه ) وراحت عملت القهوه وحطت فيها شطه وملح
بعد شويه
ساره : اتفضل القهوه
كريم : لا طلعتي بتعرفي تعملي قهوه وبوش كمان لا استاذه اهوت ندوق بقي
ساره : اه اتفضل
كريم : ايييييييه ده اسحب الكلام الي قلته ايه الي انتي عملتيه ده دي قهوه دي متاكده
ساره : اه دي القهوه البيتي الاصلي امال يعني هعمل قهوه زي بتاع الكافي ماشين
كريم : لا ازااااااااااااي وساب القهوه جمبه مشربش منها حاجه خلونا نكمل الدور
ولعبوا والشايب طلع معاه
نهي : هههههههههههههههههه كوكي حبيبي
كريم : ها عايزه بوسه كمان
نهي : لا طبعا عايزه علبه شيكولاته اما نرجع البيت تكون موجوده فااااااهم
كريم : حبيتي اكييييييييد هتلاقيها انا ليا من غير نونو حبيبه قلبي
نهي : انتي يا ساره هتحكمي ايه
ساره : يكمل شرب القهوه لاخر نقطه من الكوبايه
كريم : نعممممممممممممممم ليه بقي ان شاء الله من حلاوتها
ساره : مش قد اللعب بتلعبوا ليه
كريم : مين قال كده اهوت يا ستي
وقعدت نهي وساره يضحكوا علي منظره وهو بيشرب ومش قادر وعلي اخره وبيغصب علي نفسه وخلصها فعلا
نهي : بقول ايه بما ان انا الوحيده الي مش طلع معايا الشايب بقي وانا الي كسبت خلاص اسالكم سوال بقي للتسليه بدل ما نلعب تاني
كريم : اه وماله بلاش لعب
ساره : ههههههههههههههه اسالي يا نهي
نهي : ايه اكتر اغنيه مفضله ليك او ليكي يا ساره
ساره بصت لكريم : كرهتك انا لاليسا
كريم : وانا بقي وبص لساره وقال فيك حته غرور لامال ماهر
ساره : و اعصابه تلاجه لشرين
كريم : مش انا رامي صبري
ساره : قليل الحيله ياسمين
كريم : لابس وش الطيب فضل شاكر
نهي : ستووووووووووووووب انا قلت اغنيه واحده وبعدين ده سوال يا جماعه
ويجي مصطفي : مش يلا يا ولاد عشان هنمشي
نهي : بدري كده يا بابا بصراحه حبيت ساره ومش عايزه امشي
ساره : وانا والله حبيتك يا نهي
كريم : وانا بقي ورايا خروجه مع اصحابي يلا بقي
نهي : مع السلامه يا ساره
ساره : هنتقابل ان شاء الله في الجامعه بكره
نهي : اه ان شاء الله وده رقمي عشان ترني عليا بكره سلام
ساره : سلام
ويروح كريم بقي
نهي : ايه ده انت مش كنت هتخرج
كريم : لا غيرت راي
نهي : ليه يا كوكي
كريم : بطلي كوكي دي بقي
نهي : بقي كده ماااااااشي يا كركر
كريم : بت بطلي تدلعيني كاني كلب بلدي
نهي : ههههههههههههههههههههههه لا خلاص خلاص تصبح علي خير بقي
ويجي بكره بقي وساره ونهي اتقابلو في الجامعه
نهي : اخيرا عرفت اوصل ليكي
ساره : ليه يا بنتي انا المكان سهل جدا وانا وصفته سهل
نهي : يا ستي انا جديده في المكان برده دي اول مره ادخل الجامعه انا يدوب دخلتها علي الامتحانات السنه الي فاتت
ساره : اااااااااااااه عشان كده بقي طيب يا ستي مدام كده يبقي تعالي بقي وسيبي نفسك ليا في ظرف ساعه واحده هتعرفي كل حاجه
واخدتها ساره لشادي رئيس اتحاد الطلبه للجامعه وزميلها في نفس السنه وحتي مشتركين مع بعض في المشاريع
ساره : السلام عليكم
شادي : عليكم السلام ازيك يا ساره
ساره : الحمد لله انا كنت عايزه مساعده من حضرتك
شادي : انا تحت امرك
ساره : دي نهي اختي وصحبتي وهي في سنه تانيه معانا بس مش عارفه اي حاجه هنا ولا الجدول ولا المواد ولا المحاضرات ولا اي حاجه ومكنتش هنا السنه الي فاتت ممكن تساعدها
شادي : اهلا يا نهي اكييييد ان شاء الله ثواني هعرف كل حاجه ياريت تستنوني في الكافتيريا وان شاء الله هاجي كمان نص ساعه ومعايا الي يساعد ان شاء الله
نهي : شكرا لحضرتك بجد
شادي : العفو علي ايه بس احنا هنا اخوات قبل ما نكون زمايل بعد اذنكم
ساره : يلا يا ستي نقعد بقي نشرب اي حاجه
نهي : والله مش عارفه اقولك ايه ياساره انتي احسن اخت انا شفتها
ساره : الله يخليكي يا حبيتي من ذوقك
نهي : انا بتكلم جد انا مش ليا اخوات بنات بس من اول ما شفتك قلت انتي اختي
ساره : وانا والله حبيتك في الله
نهي : احبك الذي احبيتيني فيه
وبعد نص ساعه فعلا شادي كان معاه الكتب والمحاضرات والجدول وكل حاجه وكمان عرف نهي ازاي تتصرف وتحضر ايه ومين الدكتور الشاطر
ساره : والله بجد مش عارفه اشكرك ازاي
شادي : عيب كده يا ساره ده اول مره تطلبي طلب وكمان مش ليكي وانتي بصراحه جمايلك مغرقه كل الطلبه وبتساعدينا دايما يارب بس نهي تكون فهمت مني حاجه من الي قعدت اقوله
نهي : اكيييييييد شكرا لحضرتك
شادي : العفو سلام عليكم
ساره ونهي : وعليكم السلام
نهي : طيب اوووي شادي بيفكرني با اخويا
ساره : ههههههههههههههههه مين يا نهي
نهي : اه والله كريم طيب بجد وحنين بس هو عنيد شويه
ساره : شويه قولي كتيييييير
نهي : وانتي كمان عنيده
ساره : الصراحه اه هههههههههههههههههههه
نهي : تعرفي امبارح مخرجش زي ماقال مش عارفه ليه بس نور الاوضه بتاعته فضل مولع طول الليل
ساره : ههههههههههههههههههه ده من تاثير القهوه بس
نهي : يااااااااااه القهوم متخلوش ينام
ساره : طبعا دي قهوه بيتي اصلي
نهي : هههههههههههههههه يعيني يا كوكي ولا بلاش ييعيني يا كريم
ساره : بلاش ايه
كريم : اصله امبارح خلاني ابطل اقولك كوكي ديه ويقولي بطلي تدلعيني مش من عادته يعني شكله ما انتي ضحكتي علي الاسم كرهه
ساره : (احسن برده قال كوكي قال ) ااااااه عادي بقي يا نونو المهم هتروحي
نهي : اه يلا سلام
ساره : سلام يا حبيتي

وترجع ساره للبيت
ساره : سلام عليكم يا ماما
سعاد : عليكم السلام ها يا حبيتي قبلتي نهي
ساره : اه يا مااما طلعت بنت رقيقه وعسل مش زي اخوها خااااااالص
سعاد : ليه بس يا بنتي ده كريم ده عسل والله ودمه خفيف
ساره : دمه يلطش مش خفيف والله مخدوعين فيه بقولك ايه هقوم اصلي وانام بقي
سعاد : ماشي يا حبيتي
حسن : ساااااااااااااااره
ساره : ايوه يا بابا
حسن : تعالي كلمي كريم علي التليفون
يتبع


0 تعليق على موضوع "يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 4"


الإبتساماتإخفاء