يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 5

الكاتب بتاريخ عدد التعليقات : 0
الحلقة الخامسه



وترجع نهي البيت
نهي : كريم ايه الي مصحيك بدري
كريم : هو انا نمت اصلا مش عارف مالي بس من امبارح شكلي اخدت برد في معدتي
نهي: سلامتك ياا حبيبي
كريم : المهم يومك عامل ايه يا ستي
نهي : ابدا قابلت ساره وساعدتني وخلتني اقابل رئيس اتحاد الطلبه وهو بصراحه ساعدني جداااااا
كريم : طب كويس والله جه من وراها حاجه مفيده
نهي : اخص عليك دي طيبه اووووووووووي والله
كريم : والله كلكم مخدوعين فيها ما انتي مشفتيهاش وهي بتتحول
نهي : تتحول هههههههههههههههه ليه كائن فضائي
كريم : وحياتك مستغربش لو طلعت كده ههههههههههههههههههههه
نهي : انا هطلع انام بقي
كريم : خديني معاكي انا كمان
سمر : كريم تعالا انا عايزاك
كريم : روحي يا نهي وانا وراكي
سمر : مش ناوي تكلم ساره
كريم : يا دي ساره الي الكل عمال يتكلم عنا انا بسمعها اكتر ما سمعت اسمي النهارده ودي مش حاجه حلوه علي فكره انا شعبيتي بقت في النازل هنا
سمر : هههههههههههه شعبيه ايه انت مقدم انتخابات
كريم : ااااااااااه اديني صوتك بقي يا قمر
المهم كلم البنت عشان كده عيب
كريم : مش معايا نمرتها ومش عايزه ومش هطلبه وبقولك ايه انا رايح اناااااام
مصطفي : كرييييييييييييييييم
كريم : ااااااااااااااه ياااااااااااااني يا كرييييييييم معرفش اناااااااااااام في البيت ده ولا ايه
مصطفي : تعالي هنا
كريم : خير يا بابا
مصطفي:تعالا هنا كلم ساره انا كنت بكلم حسن حالا وقلت يديني ساره عشان انت تكلمها
كريم : ومين قال اني عايز اكلمها
مصطفي : عيب يا ولد علي الاقل تتعرف عليها انتوا خلاص خطوبتكم قريب
كريم : اتعرف علي مين انا عندي اعنس ولا اتعرف علي دي
مصطفي : ولددددددددددددد
كريم : خلاص يا حج اهدي كده هات ما هو كريم اتولد عشان تزلوا فيه
مسك كريم السماعه وساره علي السماعه
ساره : سلام عليكم
كريم : وعليكم بصي من الاول مش انا الي طالب لتفكريني بقي مدلوق والحركات دي حتي انا مش عايز نمره تليفونك من اساسه
ساره : حركات ايه وكمان مين قالك اني هديك النمره اساسا بص انا لسه راجعه من الجامعه ومصدعه ومش فايقه ليك ماشي وبابا الي خلاني اتكلم
كريم : ويعني انا الي فايق ليكي اوووي وبابا برده الي خلاني اكلمك عايزه مني حاجه طيب
ساره : اه ثواني
كريم : اتفضلي اما نشوف اخرتها
حسن : الو ايوه يا ابني خير انت لسه علي السماعه ليه ساره قالت انكم خلصتوا
كريم : احم احم اااااااه يا عمي ما انا بنادي بابا يكلمك وجاي اهوت اتفضل
كريم : ماااااااااااااشي ده انتي بنت تشلي بجد
ساره : ايه الواد ده حاجه تشل بجد
وكل واحد طلع ينام وتمر اياااام بعد كده وساره بتقابل نهي في الجامعه وبقوا اكتر من الاخوات والي مش بتفهمه نهي ساره تفهمه ليها لحد ما في يوم
نهي : ايه يا ساره ايه الي رجعك تاني مش قلتي هتمشي حالا
ساره : العربيه بتاعتي عطلت ومش عارفه مالها شكلي هكلم بابا يجي ياخدني احسن
وتكلم باباها : الو ايوه يا بابا
حسن : خير يا بنتي
ساره : متقلقش يا بابا اصل العربيه بتاعتي عطلت وعشان كده بتكلم لو حضرتك فاضي تيجي تاخدني
حسن : والله يا بنتي انا اصلا مع عمك مصطفي في الشركه ورانا اجتماع مهم ومش هعرف اجي بس هتصرف خليكي عندك
ساره : حااضر يا بابا
نهي : يا بنتي كان بلاش كل ده استني انا هوصلك حالا يجي السواق يوصلني وبعدين يوصلك
ساره : يا ستي مش بحب اتاقل علي حد
نهي : اخص عليكي يعني مش كفايه انك خطيبه اخويا لا وكمان انتي اختي وتقولي كده انا زعلت بجد
ساره : لا بالله عليكي متزعليش انا اسفه والله الحكايه اني بس بحس باحراج
نهي : تااااني هتقول كده
ساره : خلاص يا ستي هكلم بابا اقوله كمان متزعليش
ساره : الو ايوه يا بابا انا خلاص هاجي مع نهي هي هتمشي كمان شويه هتوصلني
حسن : طب يا بنتي ماشي خلوا بالكم من نفسكم
مصطفي : ها عملتوا ايه
حسن : هتمشي مع نهي يا مصطفي
مصطفي : وماله ايه رايك بقي لو ابعت كريم واهو فرصه يخدوا علي بعض
حسن : اه وماله يااااااااريت
ويكلم مصطفي كريم
كريم : الرقم المطلوب نايم او مستغطي ونايم برده كلموه في وقت يكون فيه صاااحي يابشر مش مواعيد دي وقفل
مصطفي : الواد المعفن نايم وقفل في وشي ورن عليه تاني
كريم : يا رخم اقفل
مصطفي : انا ابوك يااااااااحيووووووووان اصحي وفوق كده
كريم : فاق بسرعه درش صباح الخير لا انا بس فكرتك صاحبي مش تقول يا باابا
مصطفي : بص فوق وركز معايا السواق بتاع نهي انا بعته في مشوار واختك مينفعش تتبهدل فاااهم روح هاتها من الجامعه يلا حاااااالا ومسمعش لا مفهووووووم
كريم : حاااااااضر هخطف حلم وهروح اوعدك يا ماما وهو اصلا كان صوته رايح وبيغمض عينه
مصطفي زعق في التليفون : والله لو متعدل وقومت حالا تجيب اختك يا كريم لهتشوف الي عمرك ما شفته مني يلاااااااا ياجذمه
كريم : حااااااااااااضر يا بابا خلاص صحيت متزقش بس واهدي كده ليجي ليك شوجر ولا حاجه
مصطفي : سلام يا غبي فورت دمي
كريم : ايه الابهات الي خلقها بقي ضيق دي
وقام وظبط نفسه وطبعا اخد ساعه علي ما خلص واخد المفتاح وراح للجامعه في الوقت ده بقي نشوف ساره ونهي
ساره : انت مش حاسه ان السواق اتاخر
نهي : اه فعلا هو اتاخر بس اكيد هيجي متقلقيش
ساره : ان شاء الله لعله خيييير
نهي :دي كلمتي دايما تعرفي يا ساره انتي بحس انك شبهي في كل حاجه
ساره : انا بجد
نهي : زي لا بنحب التظاهر ولا الاختلاط دايما في حالنا مش زي البنات الي في سننا او في مستوانا بجد يا بخته كريم بيك
ساره : لييييييه بس مكنتي ماشيه كويسه لازم تجيبي كريم في النص
نهي : ههههههههههههههههه والله هو طيب وحنين وكويس بس مستني الي يغيره
ساره : ده عمره ما هيتغير
نهي : ليه بس هيتغير ويمكن علي ايديكي
ساره اول مره وشها يحمر لما سمعت الكلمه دي وهي مش عارفه ليه وفجاه قطع كلامهم شادي
شادي : سلام عليكم
ساره ونهي : عليكم السلام
شادي : انا اسف بس اصل انتوا مش من عادتكم تقعدوا لحد دلوقتي قلت اسال لو عايزين اي حاجه
ساره : شكرا يا شادي الحكايه بس عربيتي عطلت وانا همشي مع نهي
شادي : ياريت طيب تسيبي ليا المفتاح وانا هصلحها بجد دي اقل حاجه اعملها ليكي يا ساره
هنا بقي كريم يدخل علي الكلمه دي

يتبع

0 تعليق على موضوع "يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 5"


الإبتساماتإخفاء