يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 3

الكاتب بتاريخ عدد التعليقات : 0
الحلقه التالته


ريم فضل شويه ساكت علي اساس انها هتتكلم بس متكلمتش فبدا الحوار وحط رجل علي رجل
كريم : مبدايا كده وبالصلاتوا علي النبي انا بحب اكل من ايد مراتي
ساره : ومبدايا كده انا مش بطبخ
كريم : وانا بقي بحب السهر والخروج
ساره : وانا بقي بحب البيت والقعده
كريم : انا محبش مراتي تشتغل
ساره : وانا طبعا هشتغل امال هقعد في البيت ولا ايه
كريم : انا مش بشتغل يعني بالصلاه علي النبي عواطلي
ساره : والله لسه يعني ابن ابوه
كريم : وابن امه برده ايه رايك بقي
ساره : وانا بقي مش عايزه الا راجل مش ابن امه ولا ابوه
كريم : وانا بقي عايز ست مش راجل صحبي
ساره : هههههههههههههههههه اكيد وجه نظرك تكون كده تخلف ورجعيه
كريم : كده يبقي احنا مش متفقين مع بعض
ساره : ايوه هي كده
ويخرجوا الاتين للعيله
كريم : بابا احنا مش متفقين مع بعض دي مش عايزه تطبخ ده اقل حق ليا
مصطفي : وانت من امته بتاكل اكل بيتي يا روح ابوك
سعاد : يا ابني هتطبخ وهتعرف بس مع الايام
ساره : مااما احنا مش متفقين ده مش عايز يشتغل تخيلي
مصطفي : لا يا بنتي ده هيشتغل معايا في الشركه
كريم : يابابا
مصطفي : بسسسسسسس
ساره : يابابا
حسن : بسسسسسسسسسسس
مصطفي : نقرا الفاتحه يا حسن
حسن : علي بركه الله
كريم : معقووووووول انا اتجوز دي انا في حياتي مشفت بنت بترد عليا كده وكمان علي ايه كل النفخه دي والله واتدبست بس علي مين هوريكي
ساره : لاااااااااااا انا اتجوز ده الكائن ده الا حتي مش بيشتغل وده بقي اعمل فيه ايه ومنفوخه علي ايه ده والله وجه للي هيطلعه عليه
واللقاء خلص
ساره بقي مع اصحابها
ايه : ها حلو اهوت واموور والله
ساره : اموور ايه بس ده عيل توتو تخيلو بيقولي مش هشتغل وعايز مراتي تطبخ ليه الخدامه بتاعته ومش عايزني اشتغل كمان
مريم : ده عيل يا بنتي
ايه : طب ما يمكن يتغير بعد كده مفيش حد ملاك يا ساره
ساره : انا مش عايزه ملاك اظن ابسط حقوقي كزوجه ان جوزي يكون بيشتغل ويسمح ليا بالشغل وكمان متفاهم ده بقي ولا اي حاجه من دول
مريم : صح يا ساره
ايه : يا بت اسكتى يا سوسه معاها علطوووووول وبعدين هتعملي ايه بابكي قرا الفاتحه خلاص
ساره : انا بجد مستغربه بابا جدااااااا ازاي يوافق وانا رافضه ومش عايز نقاش
ايه : لحظي ان عمو مصطفي صديق عمره ومش عايز يزعله
مريم : يقوم يزعل بنته
ايه : يا بت يا سوسه اتهدي الفكره مش كده يمكن باباكي عايزك تعرفيه اكتر فتره الخطوبه مثلا حتي عشان لما يرفض يبقي له اسبابه المقنعه وميخليش عمك مصطفي يزعل منه دول اكتر من اخوات يا جماااااعه
ساره : عندك حق علي العموم الي ربنا عايزه هيكون وخير وبكره يشوف مني الي في حياته مشفوووووش
واصحابها يسبوها
ساره ومن غير ما تحس لقت نفسها مسكت قلم وجابت ورقه وكتبت فيها الي حساااه وهي مش عارفه عملت كده ليه واول ما خلصت حطت الورقه في اجنده بتاعتها بتنظم فيها وقتها زي جدول الاعمال كده بتمشي بيها دايما
ساره كتبت
كنت رافضه كريم من قبل ما اقابله لاني زي ما توقعته لقيته شخص تافه سطحي عديم الشخصيه اويه ازاي يبقي له شخصيه وهو لا اشتغل ولا له خبرات وله بس في اللبس والمنظر والشكل مجرد قعدتي معاه ساعه فهمته ومتاكده انه مش هيتغير هيفضل في نظري مهما عمل او اتغير شخص تااااااااااااااااافه
ونامت بعد اليوم الصعب ده
نيجي بقي لكريم في العربيه هو مفتحش بقه بكلمه مع انه قبل الخطوبه كان مين الي يقدر يسكته ونهي حاولت تخلي الجو فيه حركه
نهي : يلا يا عم اتقرت فتحتك الف مليوووون مبروووووك يا عريس
كريم : بص لنهي الله يبارك فيكي ومتكلمش بعدها وكانو تقريبا وصلو
وصلهم علي الباب
كريم : انا هخرج اقعد مع اصحابي
مصطفي : طب مش هتدخل نتكلم شويه
سمر : سيبه يا مصطفي خليه يخرج مش تضغط عليه اكتر من كده
مصطفي : ماشي يا ستي اخرج يا سيدي
وخرج وقابل اصحابه
احمد : ايه يا معلم بدام جيت يبقي خلاص اتفركشت
محمود : لحقت يا ابني ده انت باين مقعدوش هناك ساعتين ايه ده انت بقيت عالمي بقي
كريم : لا قريت الفاتحه
احمد ومحمود : اييييييييييييييييييييه
كريم : الي سمعتوه ابويا قرا الفاتحه خلاص
احمد : هههههههههههههههههههههههه ادبست يا معلم
محمود : طب ليييييييه وعلي كده بقي العروسه حلوه
كريم : اول مره اشوف ابويا مصمم علي موضوع وانت عارفه بقي وبعدين حلوه ايه انا في حياتي مشفت كده الكلمه بالكلمه والرد جاهز وبت استغفر الله واخده مقلب في نفسها مش عارف ليه ده انا هخليها تندم وتتحايل عليا بس عشان منتخطبش
احمد : هههههههههههههههههههههه تصدق دي الي تمشي معاك
كريم : تمشي ايه يا عم هي اصلا سلمت عليا ولا كمان بتقول اشتغل انا كريم اشتغل ليييييييييه الدنيا حصل فيها ايه
محمود : هههههههههههههههه صحيح حصل فيها ايه
كريم : بقول ايه غيروا الموضوع لان البنت دي هوريها مني الي مشفتوش في حياتها اما خلتها تنام تصحي بيا مبقاش انا
احمد : ايوه بقي يا كبييييييير
محمود : استر يااااااااااارب
كريم : ههههههههههههههههههههههه
وكمل سهرته ورجع البيت بليل ونام
الصبح بدري عند ساره
مامتها سعاد : ساره حبيتي قومي يا حبيتي
ساره : خير يا ماما في ايه انا صليت الفجر خلاص
سعاد : فجر ايه الساعه 8 اصحي
ساره : يا ماما مش ورايا جامعه
سعاد : يا بنتي اصحي ورانا عزومه هنا كريم وعيلته جاين النهارده اصحي بقي
ساره: قامت اتعدلت بسرعه وده بقي بمناسبه ايه هيخدوا علي هنا كتيييير ولا ايه
سعاد : بمناسبه ان قرايه فاتحتكم امبارح وان فيه اصول بنمشي عليها وكمان خلاص بابكي عزمهم خلاص
ساره : والله يعني بالعربي ادبست اشوفه تاني
سعاد : ههههههههههههههههه يا بنتي انتي اتقرات فتحتك وقريب فيه خطوبه وتقولي اشوفه تاني
ساره : انت ليه مصره تفكريني عرفنا خلاص ان زفت قرا الفاتحه يلا يا ماما روحي بقي مش عرفتيني يلا بقي
سعاد : قوم يا بت بدل ماجيلك انتي هتتطبخي معايا يلاااااااااا
ساره : يا ماما انا مش بعرف اطبخ وانت عارفه ده
سعاد : ده قبل كده المره دي هتتعلمي يلا بلاش كسل يلااااا
ساره : انا عارفه انه يوم باين اهوت من اوله اتفضلي يا ست ماما انا وراكي
وقعدت تساعدها في المطبخ طووووووول اليوووووووم

نشوف كريم بقي طبعا راجع وش الصبح صحي العصر
كريم : ماااااااااااااااامااااااااااااااااا
سمر : انا هنا يا ابني عايزه ايه
كريم : ايه يا ماما انتي فين انا جعان والواحد مكلش من امبارح يلا بقي
سمر : كل اي حاجه تيك اواااي عشان معزومين النهارده
كريم : ايوه بقي يا سوسو يا جاااااااااامد فين بقي عند ميمي ولا ريري ولا اوعي تقولي مرام
سمر : هههههههههههههههههههههه عند ساره يا خفيف
كريم : ساره مين
سمر : ايه يا اهبل ساره خطيبتك يا استاذ
كريم : ليييييييييييه بس كده مكان اليوم كله بدا فرشات دخلتي ليه بالسحابه السوده عليا
سمر : احترم نفسك ياواد دي ساره دي سكره كفايه انها مؤدبه وبنت ناس
كريم : ما هو انتي مشفتيش لسانها امبارح كان ازاي لما اتكلمنا
سمر : ههههههههههههه قالت ايه يا واد قوول بقي
كريم : يعني هتقول ايه يا سوسو اكيد اني قمر عسل موووز يعني
سمر : هههههههههههههههههههه اتوكس صوتك كان واصل لينا من الزعيق بتاعكم
كريم : الدنيا مالها بردت كده ليه
سمر : ههههههههههههههههههههههه انت ياواد المهم متخدنيش في دوكه لازم تجيب هديه ليها بمناسبه الفاتحه وكده
كريم : مش اذا كنت جاي اصلا انا مالي باباها عزمكم انتم انتوا روحوا وانا هخرج مع اصحابي
سمر : انت عايز ابوك يقوم عليك صح وخصوصا في الموضوع ده معندوش نقاااش وممكن يفتح معاك القديم والجديد
كريم : وعلي ايه الطيب احسن خلاص اقوم اخد شاور واخرج اجيب الهديه لست ساره
سمر : نقي حاجه حلوه كده فاهم
كريم : بصي هبهرك بجد هبهرك ( اما وريتك يا ساااااااااااره )
وجه وقت العزومه وكريم ومصطفي ونهي وسعاد عند ساره
مصطفي : والله الواحد مش قادر يوصف سعادته
حسن : ولا انا والله
كريم : اه بصراحه الحب مولع في الدره
سمر : اتلم بدل ما ابوك يبهدلك
كريم : احم ربنا يديم يااااااااااارب
وتدخل ساره تسلم عليهم وكالعاده ولا كأن كريم موجود
كريم : اتفضلي يا ساره دي هديه بسيطه كده بمناسبه قرايه الفاتحه يااااااارب تعجبك
ساره : شكرا مكنش فيه لزوم وحطتها علي الطربيزه
سمر : ما تفتحيها يا ساره ده كريم مخلاش حد فينا يشوفها وقال ساره بس الي تفحها
سعاد : افتحيها يا بنتي حتي عشان تقولي رايك
وتفتحها ساره : وهوووووووووووب تفرقع في وشها
الكل : ههههههههههههههههههههههه
ساره : ايه الخفه دي حضرتك
كريم : ايه بهزر معاكي يا ساره وبعدين ايه انتي بتتخضي ولا ايه وبتخافي
ساره : ده هزار عيال في حضانه مش كباااار وهتخض ليه من علبه
كريم : خلاص يا ستي اتفضلي دي هديتك الي بجد
واخدت ساره العلبه وياتري ايه الي فيها المره دي
يتبع




0 تعليق على موضوع "يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 3"


الإبتساماتإخفاء