يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 14

الكاتب بتاريخ عدد التعليقات : 0
الحلقه 14  قبل الاخييييييييييييييره
كريم : ده رايك فيا يا ساره وبيديها الورقه بتاعتها
ساره : انت شفته تصدق شوفته في الوقت الصح اه ده راي بس عارف انا كنت كاتبه الورقه دي اول يوم شفتك فيه كان ده شعوري وندمت اني غيرت راي  بعد الي شفته ده احب اقولك انه راي لحد دلوقتي  هتفضل كريم الفاشل الي ملوش شخصيه الي عمره ما هيتغير اتفضل محمولك ورد علي اصحابك وشوف خططك وااااه اتفضل دي كمان مش عايزاها قلعت خاتم الخطوبه مش عايزه اشوفك مره تانيه واوعي تفكر بس حتي في اسمي فاهم
ساره جريت ودموعها مش قادره تمسكها ركبت اول تاكسي وعلي البيت وحتي صاحب التاكسي لاحظ
 كريم من الصدمه معرفش يتكلم ولا يجري ورا ساره ولا يشرح ايه حكايه اصحابه ولا اي حاجه مكنش مجمع
ساره اول ما فتحت الباب في البيت
سعاد : انتي رجعتي يا بنتي ايه ملحقتيش تقعدي مع كريم يعني
ساره بكل عصبيه زي ما يكون اتفتحت بقي اول ما سمعت اسم كريم : كريم ده مش عايزه اسمع اسمه تااااااااااااااني بقولك اهو يا بابا انت غصبتني علي الفاتحه والخطوبه بس خلاص مش عايزاه مش هتجوز واحد كان متراهن عليا مع اصحابه مش ده الشخص الي ابدا حياتي معاه وتكمل ساره كلام بعياط كريم ده انا بكرهه ومش عايز اشوفه ولا اسمع سيرته خاااااالص ذنبي ايه انا في كل الي حصل ده اه ذنبي ايه اني طيبه وبنخدع في الناس  واني  حبيته للدرجه دي مفيش ولد محترم خلاص مفيش حاجه اسمها حب بجد ليييييييه
حسن حضن ساره : اهدي يا بنتي اهدي بس حصل ايه بس
ساره من الانفعال الي هي فيه اغمي عليها مكنتش مصدقه ولا قادره تستوعب ولا قادره تبطل عياط اغمي عليها في حضن ابوها
وشالها باباها وحاولو يفوقوها والدكتور اداها حقنه مهدئه وطلب الراحه التامه ليها
سعاد : لا بقي يا حسن كده كتير بنتي مش كل شويه يحصل فيها كده اذا كان علي صاحبك واخوك انت حر لكن دي بنتي
حسن : يا سعاد دي بنتي واهم عندي بس نفهم الي حصل الاول يعني انتي فاهمه حاجه
سعاد : الصراحه لا
حسن : ولا انا احنا اهم حاجه نهدي ساره ومنجبش اي سيره عن كريم ونشوف وانا هكلم مصطفي واشوف بقي

نشوووووووووووف بقي كريم عمل ايه
كريم روح البيت وبكل عصبيه برده
نهي : كريم عملت ايه يا معلم كنت مع ساره بقي اوعي يا عم الله يسهله
كريم :  بقولك ايه ابعدي من وشي الساعه دي يا نهي مش ناقصك ولا اقولك روحي لشادي ارغي معاه مش فايق ليكي خاااالص ومفيش حد يقول ساره في البيت ساره خلاص سابتني وخلاص خسرتها
دخل كريم اوضته وبعصبيه خبط المحمول بتاعه في الحيطه ودغدغه
كريم : انا غبي غببببببببببببببببببببببي وقعد يكسر في كل حاجه قدامه
ضيعتك من ايدي يا ساره انا فعلا مستهلكيش انا متخلف مقدرتش النعمه الي في ايدي
انا ازاي كنت حقير كده ازااااااااااااااااااااااااااااااااي
نهي سمع كل الاصوات دي ونفسها تدخل لاخوها مش عارفه
مصطفي : فيه ايه يا سمر
سمر : وحياتك مش عارفه انتي تعرفي يا نهي
نهي : ابدا يا مااماا هو جاي كده ومش عارفه ليه وزعق فيا ومش طايق نفسه وبيخانق دبان وشه
مصطفي : ما هو واضح الاوضه شكلها بقت بواقي اوضه كله يروح علي اوضته احسن يخرج يكمل علي باقي الفيلا يلا سيبوه يهدي
سمر ونهي : ماشي
كريم فضل متعصب معرفش يهدي ومقدرش ينام اصلا فضل قاعد علي الكرسي في اوضته
ساره الدوا فيه منوم نايمه ومش حاسه بحاجه
حسن ومصطفي اتكلموا ولاتنين مش فاهمين اي حاجه وقرروا يستنوا الوضع يهدي عشان يفهموا الي حصل
ويعدي اليوم الفظييييع ده وبعده
ساره صحيت ومحدش عايز يفاتحها في الموضوع مش عايزين اي حاجه تاثر عليها ومامتها مش بتسبها خااااااااالص
كريم مخرجش من الاوضه ورفض اي اكل واي شرب ومش بيكلم اي حد واي حد يدخله يزعق فيه
نهي حاولت تدخل له بعد ما عرفت ان ساره تعبانه برده واغمي عليها نفسها تعرف ايه الي حصل
نهي : كريم حبيبي مش هتكلمني ده انا نونو حبيتك اختك هتخبي عليا
كريم : اخرجي يا نهي احسن
نهي : مش هخرج ولو عايز تزعق فيا زي امبارح زعق المهم خرج الي جواك
كريم : راح حضن اخته سامحييييييني بجد متزعليش مني انتي كمان كفايه ساره
نهي : يا حبيبي هزعل منك ليه بس مهما عملت انتي اخويا وعارفه انك كنت منفعل بس حصل خير ايه الي حصل عرفني بس
كريم حكي لنهى كل حاجه من الاول خالص ووضح ليها انه كان بيعاند نفسه ومش معترف بحبه وانه كان بيكابر وكان بيكدب علي اصحابه وانه حتي منفذش اي حاجه من خطته وانه فعلا حب ساره بجد وكان هيعرفها بس هي شافت الرسايل ومش هتصدقه لانها متوقعه ان كريم هو ده ومش اتغيروبالتالي هتصدق الرسايل ومش هتصدقه
نهي : اااااااااااااه كده فهمت بقي عشان كده ساره اغمي عليها بقي
كريم اتنفض : بتقولي ايه ساره مالها حصل ايه اتكلمي يا نهي
نهي : اهدي يا حبيبي ساره بس كانت منفعله زيك بس يا حبيتي مقدرتش فاغمي عليها بس هي كويسه اصل عمو حسن كلم بابا يفهم الي حصل كله عايز يعرف ايه الي حصل
كريم  :انا السبب انا السبب يا نهي انا حقييييييييير اوووووووي انا مستهلش اعيش حتي
نهي : لا يا حبيبي اهدي بس هي صدمه لساره خصوصا انك معرفتهاش ولا اعترفت ليها عشان كده
كريم : والله كنت هقولها الحكايه من اولها لاخرها بس هي شافت الرسايل الاول
نهي : اهدي طيب انا هروح اشوفها وهحكي ليها ومتقلقش ان شاء الله خير
كريم : يا ريت يا نهي روحي ليها وطمنيني مش مهم تسامحني مش مهم اي حاجه المهم تكون بخير انا نفسي اروح ليها والله
نهي : بلاش يا كريم  انا هروح وخير باذن الله
وفي بيت ساره
نهي : ازيك يا ساره عامله ايه
ساره : الحمد لله
نهي : ساره انا عرفت الي حصل وكده
ساره : نهي مش عايزه اتكلم في الموضوع ده ارجوووووكي
نهي : ماشي يا ستي بس الي عايزاكي تعرفيه كريم متراهنش عليكي كان بيكدب علي اصحابه كان مش عايز يبان قدامهم انه حبك بجد كان بيعاند مع نفسه وكدب علي الكل صدقيني
ساره : ههههههههههههه تصدقي ضحكتيني بجد وطبعا صدقتيه
نهي : لو شفتي حالته من ساعه ما انتي عرفتي ومن ساعه ما عرف انك تعبانه تصدقيني وتعرفي بجد انه حبك
ساره:  نهي انا مش عايزه افتح الموضوع ده وخلاص كريم انتهي من حياتي ومش هرجع في الي قلته فهماني مش هرجع فيه انتي اخته قدر يضحك عليكي انتي حره لكن انا مش هنخدع فيه تاني كنت من يومين ممكن اصدق ده من يومين كنت حاسه باحساس عمري ما جربته كنت خلاص يا نهي انتي عارفه حتي كلمه كنت بحبه مش عايزه اقولها  خساره فيه اي كلمه بجد خلااااااااص كرهته ونسيته ومش عايزه افتكره بقي ارحموووووووني
نهي : خلاص اهدي يا ساره اهدي انا اسفه يا ستي اهدي بس
ساره : انا مت يا نهي اول ما كنت خلاص وثقت فيه وواديته قلبي وحسيت انه اتغير   ويطلع بيخدعني احساس وحش اووووووي انا مش عايشه
نهي : يا حبيتي اهدي بس ربنا يريحك اهدي يا ساره ( ياااااااارب لا قادره ادافع عنه ولا قادره اهديها افرجها من عندك ياااااااارب )
ونهي فضلت مع ساره شويه لحد ما نامت وروحت
طبعا كريم مكنش قاعد علي بعضه مستني نهي ترجع من عند ساره يعرف ايه الي حصل
اول ما دخلت نهي بقي
كريم : ها يا نهي ساره عامله ايه كويسه تعبانه بتعيط بتضحك بتتكلم ولا لا
نهي : اهدي بس يا كريم هي كويسه والله واتكلمت معاه فعلا متقلقش هي تمام
كريم : بجد يا نهي يعني هي كويسه
نهي : ايوه والله وسبتها تنام وجيت
كريم : طب بتاكل اوعي تكون لا
نهي : لا بتاكل وكويسه والله
كريم : هي لسه زعلانه مني طيب كلمتيها عني يا نهي ياتري بتقول عليا ايه
نهي : بس يا كريم ساره لسه مش هاديه خاالص وبتحكم بمشاعرها مش بعقلها لا هي قادره تفكر ولا اي حاجه مصدومه من الي حصل ومتاثره جامد سيبها فتره تهدي وتفكر وان شاء الله خير
كريم حس بخيبه امل اووووووي ومعرفش يرد دخل اوضته ومن سكات
وتعدي الايام علي الاتنين كريم مكتئب دايما وساره بتحاول تفك وتنسي وتبين انها خلاص بقت احسن وقويه  خصوصا محدش بيجيب سيره كريم
كريم بدا يخرج من اوضته
خرج يقعد في الصاله لقي البورتيره بتاع ساره بص له وضحك
((سمر : الله يا ساره جمييييله اوووووووي
ساره : شكر يا طنط
سمر : بلاش طنط دي بقي قولي مااما
ساره : شكرا يا ماما
سمر : حبيتي والله
سعاد  :ايه  يا ساره مش هتدي كريم الهديه بتاعته ولا ايه
ساره : اه صح يا ماما تفضل يا كريم هيدتك وبرده اول ما شفتها قلت انها لاقيه عليك
كريم : فتح العلبه لقي لعبه اطفال
ساره : تماما نفس شخصيتك
كريم : ليه شيفاني عندي 4 سنين
ساره : الي علي راسه بطحه بقي
سمر : بس بجد يا ساره ذوقك حلو في الصوره
كريم :انا من راي نشوف الاكل احسن  لاني جعاااااان
سمر : ولد مش حتي تقول رايك في الهديه
كريم : هقول ايه دي مجموعه الوان وبس يلا بقي بقولك جعااااااااان
سمر : يلا يا ساره لياكلنا يا بنتي
ساره : اه فعلا الفجع ممكن يخلي الانسان يعمل اي حاجه))

جري علي اوضته ومسك اللعبه الي كانت جايباها له
كريم : يا ريتني قلت ليكي يا ساره سامحييييييييييييني
ساره بالصدفه بترتب اوضتها لمحت الخاتم الي كريم جابه ليها علي شكل فراشه
((ساره : ايه ده
كريم : ده ليكي يا ساره
ساره : بس ليه
كريم : انتي مش جبتي ليا هديه دي زيها يعني
ساره : شكرا بجد
كريم : العفو اقل حاجه ليكي بجد وبجد ده ذوقي فعلا ليكي ))

ساره ضحكت : كنت مغفله اووووي ورمته في الدرج
نهي دخلت مره علي اخوها ولقته بيقلب الاوضه
نهي : بتدور علي ايه يا كريم
كريم : ساعه بتاعتي مش لاقيها
نهي : وهتحتاجها ليه انت مش خارج يعني
كريم : لا انا محتاجها ضروري دي ساره هي الي جبتها ليا لقتها اهوت الحمد لله
نهي : الحمد لله يا حبيبي  بس عايزها ليه
كريم : الساعه دي غاليه عندي اووي يا نهي

((ساره : بلاحظ انك بتلبس ساعات وانا بصراحه مش متعوده اجيب هدايا فجبت حاجه تستخدمها وتبقي مفيده
كريم : دي ليا بجد
ساره : اه انا بجد متاسفه وبعتذر غلطت  فيك كتير اووووي واتحملت مني وكمان معرفتش امي السبب واحترمت ان ده سري وبجد خرجتني من الي فيه
كريم : والله كلامك ده احلي هديه ليا
ساره : احم بس يارب تعجبك بس
كريم : تعجبني ايه ده انا مش هلبس غيرها ))

 نهي : كريييييييييييييم انت فين يا ابني
كريم : ايه اه معاكي يا نهي صحيح ساره عامله ايه دلوقتي
نهي : كويسه الحمد لله
كريم : طب ومش عايز تتسامحني برده
نهي  مش عارفه تقول ايه لاخوها : ربنا يسهل الحال يااااااارب
كريم : ههههههههههههههههههه مش بتعرفي تكدبي يا نهي وسابها ومشي

في بيت ساره قاعده بتسمع التليفزيون مع ابوها وسعاد جايه
سعاد : اتفضل يا حسن القهوه المظبوطه بتاعتك
حسن : تسلمي يا سعاد مفيش غير قهوتك الي بتعدل مزاجي قهوه صح
ساره راحت بدماغها
((بقي قومي اعملي ليا كوبايه قهوه
ساره : نعمممممممممممم
كريم : ايه الي سمعتيه كوبايه قهوه مش فنجان لا كوباااااااايه والله الي مش قد اللعب ميلعبش
ساره : حاضر ماشي ( والله هخليك تندم علي اليوم الي طلبت فيه قهوه ) وراحت عملت القهوه وحطت فيها شطه وملح
بعد شويه
ساره : اتفضل القهوه
كريم : لا طلعتي بتعرفي تعملي قهوه وبوش كمان لا استاذه اهوت  ندوق بقي
ساره : اه اتفضل
كريم : ايييييييه ده اسحب الكلام الي قلته  ايه الي انتي عملتيه ده دي قهوه دي متاكده
ساره : اه دي القهوه البيتي الاصلي امال يعني هعمل قهوه زي بتاع الكافي ماشين
كريم : لا ازااااااااااااي  وساب القهوه جمبه مشربش منها حاجه خلونا نكمل الدور
ولعبوا والشايب طلع معاه
نهي : هههههههههههههههههه كوكي حبيبي
كريم : ها عايزه بوسه كمان
نهي : لا طبعا عايزه علبه شيكولاته اما نرجع البيت تكون موجوده فااااااهم
كريم : حبيتي اكييييييييد هتلاقيها انا ليا من غير نونو حبيبه قلبي
نهي : انتي يا ساره هتحكمي ايه
ساره : يكمل شرب القهوه لاخر نقطه من الكوبايه
كريم : نعممممممممممممممم ليه بقي ان شاء الله من حلاوتها
ساره : مش قد اللعب بتلعبوا ليه
كريم : مين قال كده اهوت يا ستي ))
 ساره : هههههههههههههههههههههههههه
حسن : بتضحكي علي ايه يا بنتي
ساره  :ها انا ضحكت
سعاد : اه ضحكينا معاكي بقي
ساره : لا مفيش التليفزيون بس ضحكني انا قايمه انام تصبحوا علي خير
حسن وسعاد : وانتي من اهله
وبعد يومين بليل
كريم لابس ومظبط نفسه ومتشيك علي الاخر
نهي : ايه القمر ده رايح فين يا كريم
كريم : ايه يعني خارج فيها ايه
نهي : بس علي فين احنا بليل يعني
سعاد : انت هترجع تخرج ولا ايه
كريم : هو فيه هي دي حاجه جديده ايه رجعت كريم الي بيخرج والي بيعمل كل حاجه في ايه مصدومين ولا ايه انا فعلا الشخص ده متغيرتش فعلا شخص تافه ماليش في المسئوليه سبوني بقي اعيش حياتي ده العادي بتاعي شكل ساره عندها حق انا متغيرتش ولا اي حاجه شكلي هفضل كده فعلا
سعاد : انت بتقو......
مصطفي : سعاد سيبيه خليه يخرج
سعاد : بس
مصطفي : مفيش بس اخرج يا كريم امشي الباب اهو انا عارف لو خرج دلوقتي هيرجع ابنك الي انتي عايزاه سبيه
كريم خرج لاصحابه في النايت كلاب وقعد متنح ومش بيتكلم خاااااالص بس قابلهم
محمود : ايه يا معلم ما تفك
احمد : تشرب ايه يا كبير
كريم : المشروب الرسمي
احمد ومحمود : اييييييييه
كريم : ايه هشرب هات يا ابني الي قلته انتوا مالكم بيا خليكم في الي فيه
وقعد سرحان بيبص لكل الي حوليه وشاف ساره قدامه

((تخيل المكان  بكل حاجه  بالبنات ولبسهم والرقص والخمرا وتخيل الرسول جه قدامك هناك تخيل منظرك هناك وتخيل منظر كل واحد رد فعلك قدام الرسول ايه
كريم : يااااااااااااه الرسول هناك هيزعل جداااا من الي هيشوفه وانا هحس بالندم اوووي والخجل
ساره : انت بس تخيلت ده لو الرسول امال بقي ربنا الي بيشوفك كل يوم وانت هناك محستش ليه بالخجل والندم وده كله ))
 محمود : يا عم كرييييييييييم انت يا سيدي
كريم ساكت

ساره : يوم ما هتلاقي نفسك هتعرف الصح من الغلط النفس مولوده علي الفطره وهي الطيبه والخير والصح صدقني نفسك هي الي هتدلك علي الخير بس لاقيها بس

احمد : لا ده انت في الضياع
كريم : انا فعلا كنت في ضياع وخلااااااااااااص عرفت الصح تقدروا تقولوا ايه فايدتنا هنا بنعمل ايه
انت وهو بتعملو ايه الصبح نوم وبليل سهر
فكرتوا مره تروحوا مستشفي تشوفوا منظر التعبانين
 الي مش قادر يمشي ونفسه يمشي مش عشان حاجه غير انه يشتغل يسد حاجه بيته
جربتوا تفكروا في ربنا جربتوا تبقوا رجاله بجد
جربتوا تحسوا بقيمه النعمه الي انتوا فيها
جربتوا تقربوا من الموت عشان تحس بقيمه حياتك وانها نعمه لازم تستغلها صح
جربتوا تتحملو المسئوليه
جربتوا تشوفوا الي اقل منكم عايشين ازاي
جربتوا تفكروا ايه دروكم في الحياه اكييييد ربنا له حكمه يخلقكم ليك لازمه اكييييد
انتوا ايه مفيش دم مفيش احساس
انا خلاص لقيت نفسي فعلا ساره كان عندها حق يوم ما الاقي نفسي هعرف كل حاجه
انا فعلا بحب ساره واتغيرت فعلا بيها انا كنت ولا حاجه وبيها بقيت كل حاجه انا بحبها ايوه مضحكتش عليها ولا علي نفسي
انا بحبها بحبها بجد ايوه بحبها ومش هسيبها تضيع مني
لا عمري ما هسيبها ابداااااااااا لازم تعرف اني خلاص بحبها والله بحبها

 الحلقه الجايه مليانه مفاجاااااااااااات انتظروها بقي الحلقه الاخيره

tamtam

0 تعليق على موضوع "يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 14"


الإبتساماتإخفاء