يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 13

الكاتب بتاريخ عدد التعليقات : 0
(13)
وعدي كريم علي ساره وخرجوا في كافيه علي النيل
ساره : زمانك بتقول عايزه ايه مني ومبهدلاني وجيباني ليه
كريم : انا عايز اعرف اه بس مفيش بهدله والله انا بجد احلي وقتي لما بقضيه معاكي
ساره : شكرا يا كريم
كريم : دي الحقيقه بجد يا ساره انتي ليه مش مصدقاني
ساره : لا مصدقه ووشها احمر
كريم لما لاقاها اتكثفت : طب تشربي ايه
ساره : اي حاجه عصير وخلاص
كريم : وانا كمان
ساره  :بص يا سيدي اتفضل وادته علبه متغلفه
كريم : ايه ده
ساره : افتحها دي ليك
كريم : فتح العلبه طلعت ساعه جميله
ساره : بلاحظ انك بتلبس ساعات وانا بصراحه مش متعوده اجيب هدايا فجبت حاجه تستخدمها وتبقي مفيده
كريم : دي ليا بجد
ساره : اه انا بجد متاسفه وبعتذر غلطت  فيك كتير اووووي واتحملت مني وكمان معرفتش امي السبب واحترمت ان ده سري وبجد خرجتني من الي فيه
كريم : والله كلامك ده احلي هديه ليا
ساره : احم بس يارب تعجبك بس
كريم : تعجبني ايه ده انا مش هلبس غيرها وقلع كريم الساعه الي في ايده ولبس ساعه ساره
وقضوا بقي اليوم وعدي وبعدي بيومين
كريم في الشركه خارج من مكتب باباها لقي ساره
كريم : ايه ده ساره انتي جيتي ليه
ساره : اه انا جيت ليه يعني ايه هو مش انا شغاله هنا ولا ايه
كريم : هههههههههههههههههه يا ستي قصدي مقلتيش هترجعي يعني
ساره : ايه انت اخد علي اني مجيش ولا ايه لا رجعت ساره بقي وهرجع اشتغل
كريم: تصدقي وحشني مناقرتك ليا بس ومذاكرتك الامتحانات علي الابواب
ساره : لا ما انا هبقي اروح واخلي اي حد يساعدني
كريم : لا خليني انا اساعدك هخلي شادي يجيب ليكي كل حاجه
ساره : شادي هههههههههههههه متاكد انك عايز شادي يساعدني
كريم : اه يا ستي وهكلمه او هو اساسا كل دقيقه بيكلمني
ساره : بيكلمك ازاي
كريم : هههههههههههههههههههه لا انتي فايتك كتير اهو شوفتي بيرن عليا ده انا نفسي اعمل بلوك لرقمه
ساره : انا مش فاهمه
كريم : بصي في بريك الشغل انا عازمك علي الغدا وهحكيلك كل حاجه
ساره : ماشي انا هروح لاستاذ  مصطفي اتاسف له علي الغياب ده
كريم : لا لا انا كنت مستاذن ليكي متقلققيش
ساره : بجد مش عارفه اقولك ايه يا كريم شكرا ليك بجد
وفي الغدا حكي كريم لساره كل حاجه وعن شادي ونهي وانه اتقدم امبارح وعلي المواقف الي حصلت
ساره : ههههههههههههههههه كفايه يا كريم انا مش قادره كل ده حصل
كريم : اه والله يا ستي ده كان يتكلم ومحدش يفصله زي ما يكون حافظ الكلام وجاي يسمعه
ساره : هههههههههههههههههههههههههههه
كريم : يا بنتي ولا لما نهي دخلت اتكتم خااااااالص ده احنا ضحكنا عليهم هما الاتنين ضحك
ساره : ههههههههههههههههههههههه
كريم : هي وشها قالب طماطم وهو مش علي بعضه ومكثوف ومحرج ومش عارف يجمع
ساره : كفااااااااااايه هههههههههههههههههههه
كريم : يدوم الضحك يا ساره
ساره : ههههههههههههههههه اه ياني ايه ده انا مضحكتش بقالي كتير كده من ايام سيف
كريم : الله يرحمه ياااااارب
ساره : ياااااااااااارب هقوم اكمل شغل بقي
كريم : ماشي وابقي كلمي نهي عشان اكيد هتحتاجك بقي الخطوبه قربت بقي
ساره : اه اكييييييييييييييييد
وتعدي الايام ونهي مع ساره وبتجهز ليها الخطوبه
الحفله بقي نهي زي القمر وعسل وشادي برده والمعازيم وساره برده زي العسل وكريم معاها طبعا
ساره : ماشاء الله ربنا يحميهم يااااااارب
كريم : هههههههههههههه دول فضايح استني لما يجوا حالا يلبسوا الدبل هيبهدلو الدنيا
ساره : ههههههههههههههههه لا بس احسن من خطوبتنا كفايه الحب الي بينهم وانهم فاهمين بعض وانهم لبعض سبحان من وفقهم فعلا الطيبون للطيبات
كريم ( ياااااه يا تري يا ساره حسيتي اني استاهلك ولا لا ) : اه طبعا ده اهم حاجه
ساره : ربنا يوفقهم ويرزقهم الذريه الصالحه
كريم : اميييييييين صح نسيت انا معايا حاجه ليكي هما حاجتين اولا الاجنده بتاعتك انتي نسيتيها معايا هديها ليكي بعدين مش هخرج حالا اجبها من العربيه
ساره : مش مشكله
كريم : وده تاني شي نسيته وفتح كريم علبه فيها خاتم علي شكل فراشه رقيق
ساره : ايه ده
كريم : ده ليكي يا ساره
ساره : بس ليه
كريم : انتي مش جبتي ليا هديه دي زيها يعني
ساره : شكرا بجد
كريم : العفو اقل حاجه ليكي بجد وبجد ده ذوقي فعلا ليكي
وخلصت الخطوبه بقي
وساره عادي بتروح الجامعه وكمان الشركه واتعودت اكتر علي كريم يمكن بقت تتقبله اكتر
كريم بقي وهو في البيت ومع نفسه
كريم ايه بقي هتفضل كده كتير متحكي ليها بقي انطق يا اخي عرفها كل حاجه وقول بقي
بس هو انا بحبها فعلا ولا اعجاب ولا مفيش اصلا
طب هو مش انا برتاح معاها وبحس حاجه عمري محستها الا وانا معاها معقول ده مش حب
طب لو حب اقول ولا لا وبعدين خايف يا تري يا ساره بتحبيني او انا حتي في دماغك
طب يا تري انا زي ما تتمني ولا
ااااااااااااااه يا ني والحيره بتاعتي بس انا اقابلها بكره وهرتجل الي في قلبي هيطلع بقي وخلاص ويبص لصوره سيف الي جابه له اصله علقها في اوضته
فيييينك يا سيف كنت انت الي بتساعدني وكنت هاخد رايك  يا تري عندك حق اعرفها السر ولا لا ويفتكر كريم
سيف : انت طيب اووي يا كريم
كريم : اول واحد يقولها هههههههههههههه ده انا مش معروف كده
سيف : لا طيب من جواك فعلا وبتحاول تظهر غير كده مع ان الي جواك احلي
كريم  : يا واد انت يا بتاع الي جواك يعني انا اطيب ولا ساره
سيف : ساره طبعا
كريم : شفت بقي
سيف : ههههههههههههههههههههه ساره عمري ما شفت زيها دي امي واختي وحبيتي كمان
كريم لعب في شعره  :لا لذيذ اوووووووي
سيف : طب خلااااااااااااص خلاااااااااص انت مالك غيرت ولا ايه
كريم : انا وليه بقي يعني
سيف : مش عارف اسال نفسك يا عم
كريم : بقولك ايه مش نقصاك
سيف  :عبيكم انتوا الاتنين بتهربوا من نفسكم ومش عايزين تعترفوا باي حاجه
كريم : ليه هي ساره بتحبني
سيف : هههههههههههههههههههههههه شفت وقعت اهوت ههههههههههههههه
كريم :  وقعت ايه لا طب تعرف تصدق اني اصلا كنت متراهن انا واصحابي اني اكره ساره في الشغل او اخليها تحبني واذلها زي اي بنت حبتني قبل كده
سيف : وعملت كده
كريم : لا
سيف : ههههههههههههههههه  كنت متاكد طب ومسالتش نفسك ليه
كريم : عادي يعني صعبت عليا وقلت لا
سيف  :متاكد
كريم : امال يعني ليه ايوه متاكد وبعدين عادي انا اصلا نسيت الرهان ده ومعنتش بكلم اصحابي الي يعرف ساره عمره ما يراهن عليها او يحاول يزعلها
سيف : وبتقول مش عارف ليه بطل عند بقي واعترف انك حبتها
كريم : مش عارف يا سيف فيه ايه انت هتذلني عشان قلت ليك ده سر فاهم
سيف : ههههههههههههه  ماشي وانا هحفظه بس بوص لو عرفت تقول السر هتقول الي في قلبك صح
كريم : يعني ايه
سيف : يعني بطل عند وشوف قلبك هيقول ايه
يرجع كريم للواقع
كريم : ياااااااااااه يا سيف نفسي تكون معايا وانا بحاول اقولها بقي هوانا  مش عارف اقول ايه بس هجرب فعلا اقول الي في قلبي ليها
ويتصل كريم بساره ويطلب منها تقابله بكره وتوافق نيجي بقي لساره
ساره : يا تري عايزني ليه وانا وافقت ليه برده
انتي مالك يا ساره بقيتي اي كلمه هو يقولها اه وحاضر وطيب
مش ده كريم ولا ايه مش ده الفاشل
بس هو اتغير لا مش اتغير لا اتغير ودليل واضح قدامي بشوفه
يعني حبتيه لاااااااااااااا احبه ايه انا اصلا مش عارفه الحب ده ايه
طب وبعدين يعني ايه الحيره الي انا فيها دي
هو انا معجبه بيه طيب او حتي انجذبت له عشان ساعدني
يعني فتره وهتعدي
يااااااااااارب ايه الي بيحصلي ده خلاص بكره اشوف عايز ايه ويمكن لما شوفه اعرف احدد شعوري برده
ويجي بكره بقي وفي الكافتيريا
كريم : ازيك يا ساره
ساره : ازيك يا كريم
كريم : الحمدلله
ساره : تمام الحمد لله
كريم (ما تنطق بقي اتكلم بس اقول ايه وهي قدامي كده ومش عارفه انطق فينك يا سيف تنجدني )
ساره  :خير يا كريم
كريم : تشربي ايه الاول
ساره : اي حاجه وطلبوا الحاجه فعلا
وصمت تاااااااااااني
ساره (هو مش عارف يتكلم ولا ايه ولا هو جايبني يشوفني وبس هو ايه ده )
كريم ( انطق بقي يا شيخ البت هتقول ايه المجنون ده )
ساره : هنفضل كده كتير ولا ايه
كريم بسرعه : صحيح انتي نسيتي الاجنده وانا مش جبتها هروح اجبها ليكي شوفتي افتركت ازاي خليكي وخلي كل حاجه وانا هاجي كمان شويه ( الحمد لله اني افتكرت اهي حاجه انقذتني بقي  )
ساره (بقي هو ده الموضوع امال يعني هيكون هيقولي مثلا بحبك انتي اتهبلتي يا ساره اووووي اعقلي يا ماما بقي )
هوووووووووووووووووووووب
كريم بيجيب الاجنده وقعت الورقه بتاع ساره الي كتبتها اول ما شفته

كريم قراها ومش مستوعب :ده راي يا ساره فيا معقول كل ده انا وراح ليها
كنت رافضه كريم من قبل ما اقابله لاني زي ما توقعته لقيته شخص تافه سطحي عديم الشخصيه اويه ازاي يبقي له شخصيه وهو لا اشتغل ولا له خبرات وله بس في اللبس والمنظر والشكل مجرد قعدتي معاه ساعه فهمته ومتاكده انه مش هيتغير هيفضل في نظري مهما عمل او اتغير شخص تااااااااااااااااافه

في نفس الوقت كريم سايب محموله سمعت صوت رساله وكان جمبها شافت لقت صاحبه باعت رساله
(فينك يا عم اوعي تكون مع ساره هي صحيح وقعت في حبك ولا لسه عايزن بقي نذلها )
ساره كانت مصدومه من الي قراته لدرجه مسكت التليقون وقرات باقي الرسايل كلها نفس الطريقه اصحابه بعتين ليه كده وطبعا كان كريم بعت ساعات ليهم ردود بس هو كان كداب وكان يدوب مش عايز يبان انه فاشل قدامهم
كريم وصل لساره في الكافيه
انتظروا الحلقه قبل الاخيره بكره ومتنسوش الايك
يتبع

tamtam

0 تعليق على موضوع "يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 13"


الإبتساماتإخفاء