يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 15 والأخيرة

الكاتب بتاريخ عدد التعليقات : 0
الاخيره 15


 نسيب كريم شويه نشوقكم كده في نفس الوقت الي كان كريم في النايت كلاب ساره مش عارفه تنام في البيت كل ما تيجي تنام تلاقي نفسها بتشوف كريم وتفتكره تفتكر كريم وضحكه معاها في الشغل ولما نامت وغطاها ولما حاول يخفف عنها في موت سيف
 كريم : اخيرا ضحكت ده انا مستعد اركب تاني واشوف الضحكه دي تاني ساره تفتكر وتدمع مع ابتسامه مش قادره تمنعها لقت نفسها قامت وحضنت الدبدوب الي كان جابه وافتكرت اليوم كله
 ((كريم : اخيرا ضحكت ده انا مستعد اركب تاني واشوف الضحكه دي تاني
 ساره : انت لو شفت شكلك وانت بتوقع هههههههههههههه
 كريم : انا مشفتش انا حسيت بس وماسك ظهره

كريم : اتفضلي يا ساره ساره : ليا كريم : ايوه انتي كنتي عايزاه ساره :شكرا شكله حلو اوووي وحضنته))

((نهي : لو شفتي حالته من ساعه ما انتي عرفتي ومن ساعه ما عرف انك تعبانه تصدقيني وتعرفي بجد انه حبك ))

 وبدل ما كانت بتدمع عيطت جااامد

 ساره : لييييييييييييه يا كريم ده انا حبيتك يا خساره ربنا يسامحك ربنا يسامحك يااااااااااااااارب ارحمني من التفكير فيه انا خلاص هتجنن كده فجاه ساره قامت ورمت الدبدوب ومسحت دموعها خلاص فوقي بقي حبيتي واحد ما لوش وجود حبيتي كريم الي هو رسمه في عقلك لكن هو مش كده اعتبريه مات وكملي حياتك ايوه ماااااااااات صح كده انا خلاص اخدت قرار وهنفذه بكره اول بس ما اصحي هعمله هو ده فعلا الحل

نسيب ساره والقرار الي هتخده هنعرفه هنعرفه هي مش قالت الصبح اصبروا بس نرجع لكريم نشوف عمل ايه كريم خرج من المكان رجع البيت وفضل صاحي طول الليل بيفكر هيعمل ايه وازاي هيصالح ساره وخلاص كان قرر هيروح الملجا ياخد الاولاد ويروح ليها البيت يحاول معاها واول ما طلعت الشمس اتصل علي ساره في البيت

 سعاد : الو كريم : الو ايوه يا ماما ساره عندك انا كريم

 سعاد : ايوه يا ابني هنا لسه صاحيه حالا
 كريم : مااماا اوعي تخليها تخرج انا جاي ليها انا عايز اتكلم معاها
سعاد : حاضر يا ابني كريم راح الملجا وجمع الاولاد واخدهم خلاص وفي طريقه لبيت ساره
 ساره : صباح الخير يا ماما سعاد : ايه ده يا بنتي
ساره : ايه يا مااماا خضتيني
 سعاد : انتي لابسه ليه
 ساره : هههههههههههه يعني هيكون ليه هخرج يا ماما سعاد : ايوه بس ليه وبدري كده
ساره : فيه ايه يا مااما بدري ايه انا يدوب الحق الشركه سعاد : الشركه ليه
ساره : انا هروح اقدم استقالتي انا خلاص مش هشتغل هناك انا مش عايزه اي حاجه تفكرني بكريم او تربطني بيه واه في حاجات انا لمته في كيس جوه ارميهم في الزباله يا ماما مش محتاجاهم معدش ليهم اي لازمه
 سعاد : طب بس يعني
 ساره : مالك يا ماما عايزه حاجه
 سعاد : اه افطري الاول طيب
 ساره : يا ماما انا مش ليا نفس هفطر اما ارجع انا اصلا مش هغيب
 سعاد : لا بقي هتفطري مفيش خروج الا لما تفطري
 ساره : طب براحه هدي نفسك خلاص اهو اخد سندوتش سيبيني بقي وباست مامتها وجريت بسرعه من قبل ما تسمع كلمه كمان
سعاد : يا بنت استني هنا بنت انتي ااااااااااااه يااااااااااااااني هعمل ايه دلوقتي

سعاد رنت علي كريم
كريم : ايوه يا ماما
سعاد : كريم ساره نزلت ومعرفتش اخليها تقعد جريت مني الحقها يا كريم دي عايزه تستقيل من الشركه وعايزه تبعد خااالص
 كريم : ايه طيب طيب هتصرف انا ووقف كريم العربيه حس انه مش مجمع هيعمل ايه حط راسه بين ايديه وبيحاول يجمع افكاره
منه : بابا
 كريم : ايوه يا منه
منه : وقفت ليه مش قلت هنروح لماما ساره
 كريم : ماما زعلانه من بابا يا منه ومش عارف اعمل ايه منه : انا اقولك يا با با
 كريم : ايوه قولي
 منه : انا مش لما بزعل انك بتمشي يتقوم تبوسني وتقولي متزعليش وترسم ليا قلب علي ورقه الرسم خلاص روح بوسها
 كريم : ههههههههههههههههههههههههه استني انتي قولتي ايه استني لقتها انتي عسل يا منه بجد حبيتي والله تعالي هاتي انتي بوسه واتحرك كريم واول مكتبه قدامه دخل واشتري شويه حجات وقعد يظبط خطته بقي وفي الشركه بقي ساره عند استاذ مصطفي هتقدم الاستقاله ولسه هتدخل بقي كريم دخل وفي مدخل الشركه ووسط الشركه كريم : سااااااااااااااااااااااره سااااااااااااااااااااااااااااره
ساره ( هو انا سمعت اسمي )
 كريم : يااااااسااااااااااااااااره
 الاولاد كمان قعدوا ينادوا : سااااااااااااااااره ساره ( ايه ده الاولاد بينادوا عليا )
 خرجت ساره من الاوضه ووقفت مزهوله من الي شافته وكان كل الشركه كمان واقفه تتفرج كريم جمع الاولاد وكل واحد ماسك لوحه ومكتوب فيه كلمه انا اسف سامحيني والله اتغيرت والله فهمتي غلط تتجوزيني بحبك ساره شايفه المنظر وبتدمع وابتسمت ابتسامه خفيفه وجريت علي اول سلم تلاقيها عشان تخرج لحقها كريم كريم : راحيه فين مش هسيبك تاني كل مره تجري ووانا اسيبك المره دي لا ساره مش عايزه تبص له بتحاول تمشي من حته يقف قدامها كل شويه تتحرك يقف قدامها
 كريم : والله اتغيرت والله معملت رهان ولا زفت انا بطلت عند ومناقره بسببك انا اتهديت بسببك تعبتيييني و غلبتيني و بحبك والله بحبك بجد ومش عايز حاجه من الدنيا غيرك بطلي عند زي واعترفي بقي رفع كريم وش

 ساره له : ورحمه سيف بحبك ومسح دموعها

 ساره : وانا بحبك كريم بص قدامه وراه وقعد يبص في كل حته
ساره : فيه ايه
كريم : هو انا سمعت صح انا عايز اي حد اي حد يكون سمع معاي انا سمعتك بتقول ..... صح صح انا سمعتها
ساره : ايوه بحبك يا كريم
 كريم : انتي بتتكلمي جد صح سامحتيني صح يا ساره والله مش هزعلك انتي اصلا حياتي انتي كل حاجه ليا ساره : وانت كمان
 كريم : وانا كمان ايه ساره اصلا وشها نار : بقول ايه انا عايزه امشي ابعد بقي شويه عشان انزل كريم : بموت فيكي وانتي وشك كده
 ساره : انتي رخم علي فكره ومين قال اني بحبك رجعت في كلامي
 كريم : لا لا خلاص انزلي بس وانا معاكي مش هسيبك خاااااااالص ساره نزلت للاطفال والشركه كلها اول ما شافت كريم وساره نازلين مع بعض تصقيف بقي وهيييييييييه ومصطفي خرج من الاول وشاف
 مصطفي : ابني ده والله ابني طالع ليا اصلا هذا الشبل من ذاك الاسد
الموظفين : هههههههههههههههه صح طبعا مصطفي : احم احم يلا كل واحد علي شغله يلااااااااا ايه هنقضي الليله في الصاله ولا ايه يلا كله علي مكتبه ساره جريت علي الاطفال حضنتهم وقعدوا مع بعض ورجعت ليها ابتسامتها اخيرا وكريم مكنش قادر يقفل بوقه من الكلام ولا الضحك كانه كان محروم ومصدق خلاص ساره ترجع له رجعوا الاطفال للملجا وخرجوا وقعدوا يتكلموا وحكي كريم كل حاجه ومخباش ولا اي نقطه ساره كانت بتسمع وبتتكلم برده وسامحته فعلا واتصافوا خااااااااااااااالص

 وتفوت الايام ساره مش بتروح الشركه بتذاكر عشان الجامعه كريم ساعات بيروح قال ايه بيراجع ليها بقي طبعا دي حجه منه ومنها عشان يشوفها اصل عمو حسن ومصطفي يعييييييني مستحملين من اول القصه وجم علي الاخر خلاص قالو يلموا العيال بقي عشان ساره تذاكر بقي بس علي مين ده كريم ودي ساره بس كانوا بيذاكروا برده يا جماعه اينعم صفحه بس مش مشكله اسمها مذاكره وخلصت ساره الامتحانات والفرح اتحدد بعد الامتحانات علطووووول يوووووووووووووووووم الفرح في فندق كببر وفي قاعه واسعه سلم طووويل والاولاد الي في الملجا نازلين بنات واولاد لابسين عسل بيرشوا ورد وبعدهم ملاك ابيض بفستان جميل وطرحه مغطيه وشها ونازله علي السلم العيون عليها بس فيه عين نفسها تجري عليها كريم مستني تحت لابس بدله الفرح بقي ووصلت ساره ورفع كريم الطرحه وباس راسها
 كريم : قمر ما شا ء الله عليكي ربنا يخليكي ليا ساره ويخليك ليا يااااااارب ومسك ايديها بقي اخيييييييييييرا ودخلو القاعه والكل يبارك ويهني محمود صاحب كريم طالع في الاسانسير بيفتحه لقي فيه مين مريم صاحبه ساره
مريم : ايوه حضرتك رايح فين
 محمود : طالع
 مريم : ايه الخفه دي ما انا عارفه بس حضرتك انا الي داخله الاول استني اما اطلع وبعدين تتطلع
محمود: نعم وفيها ايه لما اطلعك معاكي
 مريم : نعم حضرتك مش محترم اصلا
محمود : بقولك ايه مش فاضيلك انا ودخل الاسانسير وطلع وسابها بره
 مريم : ده انت قليل الذووووووووق وطلعت بعد كده مريم والاصحاب كله بيبارك لكريم وساره
 مريم : مبرووووووك يا احلي عروسه ساره : مريوووووومه حبيتي ايه اخرك كده
 مريم : ابدا شفت ولد اعوذ بالله فكك المهم ايه فين
 ساره : هناك شوفتي شكلها وهي حامل عامل ازاي
مريم : اسكتي لتعملها وتولد هنا
ساره : لاااااااااااا ابوس ايديها تمسك نفسها
 مريم : متقلقيش دي في السادس بس
محمود : كرييييييييم ميروك يا كبييييييييييير والله وعشت وحضرت فرحك
كريم : محمود عقبالك كده انت مش خلاص عقلت وبتشتغل باقي بس بنت الحلال
 محمود : اه هي فين دي اشوفها بس
 كريم : ههههههههههههههههههههه كريم جاي يعرف محمود لساره وساره واقف معاها مريم مريم
 ومحمود : انت
كريم وساره : انتو تعرفو بعض
مريم : الاستاذ الرخم خرجني من الاسانسير عشان يركب

محمود : نعممممم الانسه المحترمه مش عايزاني اركب الا لما هي تتطلع بيه وانا بقي وريا فرح محضروش
كريم وساره : ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

مريم ومحمود : بتضحكوا علي ايه
كريم وساره : ابدا بيفكرونا بناس كده
 ساره : علي فكره يا مريم محمود زميلك في الشركه بس لسه متعين من اسبوع اكيد ملحظتيش مريم : والله تشرفنا بتقولها بقرف
 محمود : هي معايا في الشركه ده انا استقيل احسن

 مريم ولا كانه بيتكلم ومعبرتوش : المهم هروح اشوف ايه مبروك يا ساره امشي احسن ما اتهور هنا
محمود : مبروك يا عم امشي احسن ما اقلب الفرح عليها هو صحيح الواد احمد فين
كريم : ملكش فيه امشي وجه وقت رقصه الفرح ورقصوا مع بعض اقفل كده واقول توته توه وخلصت الحدوته تعرفوا عني كده لا لسسسسسسسسسسسسسسسسه فيه مفاجاه اول ما طلع كريم وساره علي المسرح تليفون كريم رن
ساره : نعمممممممممممم تليفونك بيرن واحنا في الفرح كريم : اه يا حبيتي شغل شغل
 ساره : نعمممممممممممم انتي عايزني اتخانق معاك يا كريم

كريم : يا هبله استني ده اهم مكالمه ليا ده انا فاتح مخصوص ليها
 كريم : ايوه يا شادي الزفت خلصت كل ده بتهبب ايه امال لو مكنتش مخلي معاك احمد ....... يعني تمام خلاص اوك انا جاي
ساره : جاي فين
 كريم : تعرفي تجري ساره :ايه بتقول ايه
 كريم :مش وقت استغرااب خااااالص ومسك ايديها وجري وسط القاعه واصحابهم جريوا وراهم والكبار في الي بيضحك عليهم وفيه الي جاي ياكل وخلاص وفيه الي نفسه يقوم بس مكسل كبار بقي وسابوهم لوحدهم كريم طلع في الاسانسير مع ساره لاخر دور في الفندق للسطح ساره طلعت لقت السطح كله بلالين ومتظبط وفيه كوشه والوان بيضه والسما فوقهم كريم
 قالها : غمضي عنيك ساره غمضت وشاور كريم لاحمد وبدا الالعاب لناريه ساره فتحت عنيها علي السما وهي بتلمع باسمها واسم كريم في قلب وكلمه بحبك واشتغلت اغنيه دي

https://www.youtube.com/watch?v=wA8Xq_hwrgo

? عشان الي عايز يسمعها

آدي اللي في بالي بالملي قمر ومن السما نزلي دي بسم الله ما شاء الله تشوفها تسمي وتصلي دي شيء في حياتي جاني وهل ومن حظي إنه متشالي بنسبة مية في المية حاجات اتغيرت فيا دي حلم بعيد يا ناس دي أكيد هدية ربنا ليا في واحدة لما تقابلها تسيب الدنيا وتجيلها

كريم بحبك وهفضل طول عمري احبك ساره رمت نفسها في حضنه وانا كمان بحبك اووووووي كريم نفسي اسمعها وانتي بتبصي في وشي يا شيخه حرام عليكي كده مش كفايه طول الفتره الي فاتت مسمعتهاش خاااالص ساره : بحبك بحبك بحبك والله بحبك انتي مش نصي التاني انت حياتي كريم حضنها ولف بيها ساره : يا مجنون كريم باس ايديها ربنا يخليكي ليا ايا اجمل هديه ورقصوا بقي والسما فوقهم واصحابهم بتدعي ليهم ربنا يرزقهم الذريه الصالحه

البدااااااااااايه ايوه دي البدايه ساره كان نفسها في حد يقربها من ربنا اكتر يمكن كريم مش هو الشخص ده بس معاه هيتشجعوا الاتينن ويقربوا من ربنا كريم كان ضايع وساره نجدته ورته طريق الصح وكريم لما لقي نفسه عرف يمشي في الطريق الحب الي بجد هو الحب الي يغيرك للاحسن اه فيه انواع كتير للحب منهم الحب الي بيبدا بعند بس لمرحله معينه لو زاد كل واحد في عنده هيخسروا بعض وهيندموا بجد في انسان ممكن يتغير عشان حب او عشان موقف او عشان قرب من الموت او او او بس الي هفضل مؤمنه بيه فعلا ان يوم ما هتلاقي نفسك هتعرف الصح من الغلط النفس مولوده علي الفطره وهي الطيبه والخير والصح صدقني نفسك هي الي هتدلك علي الخير بس لاقيها بس اشفوكم علي خير في قصه جديده بقي انا مبسوطه اني كتبت القصه دي بجد وفي النهايه استودعكم الله الذي لاتضيع ودائعه

tamtam

0 تعليق على موضوع "يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 15 والأخيرة"


الإبتساماتإخفاء