يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 9

الكاتب بتاريخ عدد التعليقات : 0
(9)
كريم صحي ولقي الساعه 8 ولسه موجود في البيت بسرعه لبس وطبعا مش معاه نمره ساره لان لسه مش معاه الرقم واتصل علي الشركه وبلغهم انه هيجي في خلال ربع ساعه
لبس بسرعه واتحرك للشركه
Kareem: sorry I will give you advice do not drink coffee before sleep as you will sleep more hhhhhhhhhhh
الترجمه اسف وهديكوا نصيحه بلاش تشربوا قهوه قبل النوم لانكم هتناموا اكتر
Manger :hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
وابتدا كريم يشرح ويتكلم وكان مجمع معلومات كتير ومظبط المشروع فعلا وساره كانت بتبص باعجاب وفخر بيه فعلا لان كانت مصدومه ان كل ده يطلع من كريم
وخلص كريم شرح والمدير بنفسه قام وقف وسقف له
Manager : nice job you are really hard working Mr. kareem and your team too
الترجمه : شغل رائع وحضرتك مجتهد يا استاذ كريم وفريقك كله
Kareem : thanks sir it is my pleasure that you are happy with the project
الترجمه : شكرا لحضرتك وسعيد لان حضرتك عجبك المشروع
 وخلص الاجتماع
كرريم خلصه وجري علي المستشفي بس معاه ساره
كريم : ها يا ماما ايه الاحوال
سمر : براحه يا ابني اهدي ابوك كويس لسه في العمليات
نهي : ان شاء الله خيييير
ساره : ان شاء الله
كريم : يااااااااااااارب
وبعد ساعه من التوتر
الدكتور خرج كريم جري عليه
كريم : خير يا دكتور ها ايه الاخبار
الدكتور : الحمد لله العمليه نجحت وان شاء الله يبقي تمام تفوت اربع وعشرين ساعه وهنقدر نعرف احواله من هو شخصيا
ساره ونهي حضنوا بعض وسمر قعدت اخييييييرا واتنفست بقي  كريم جري علي المسجد واول ما دخله سجد  لربنا
كريم : اول مره دخلت هنا كنت عاجز ومحتاج مساعده وساعدتني يااااااارب ودلوقتي مش عارف اعمل ايه شكر ليك غير ان اسجد ليك شكر ياااااااارب ودمع وهو بيكلم ربنا وبعد ما خلص رجع تاني ليهم كانوا نقلو باباه في اوضه
كريم : ها ايه الاخبار
سمر : الحمد لله يا ابني الدكتور مستنيه يفوق من البنج
نهي : اه يعدي بس 24 ساعه وهيبقي كويس
كريم : ماشي يا ماما انا لازم انا وساره نروح الشركه فيه حفله لازم ننظمها عشان المشروع وعشان سلامه باباه باذن الله
ساره : اه صح لازم نعمل كده هنسيبكم بقي
سمر : ربنا معاك يا ابني ويا بنتي ربنا يحميكم يااااااارب
نهي : انا هروح معاهم يا ماما يمكن اساعد
سمر: ماشي يا بنتي
وخرج كريم وساره ونهي
كريم : علي فكره لازم اخد نمره موبايلك
ساره : اييه
كريم : النهارده معرفتش اقولك اني هتاخر وبعدين لما احتاجك بقي  في الشغل هبقي اعمل ايه
ساره : حاضر اتفضل ده الرقم
كريم : شكرا
وراحوا الشركه واجتمعوا بمريم وايه ونظموا الاربعه الشغل مريم هتعمل الدعاوي و نهي هتزوعهم وايه القاعه والاكل وكل ده
ساره وكريم قعدوا في المكتب يظبطوا بقي الي هيتعرض في الحفله والدعايه والكلام مين الي هيطلع بقي وقعدوا يعملو كل حاجه وبدقه وتاخد وقت
ساره : انا هروح اجيب قهوه عشان شكلي هنام كده
كريم : ههههههههههه تنامي من حالا ده احنا ورانا بلاووووي شكلك ملكيش في السهر هههههههههه
ساره : اه ماليش فيها ايه يعني هقوم اجيب بقي  وغابت ساره ربع ساعه رجعت لقت كريم نايم علي المكتب ما هو كمان بقاله ايام مطبق
ساره : بقي انا الي ماليش في السهر طيب
وراحت جابت تلج وقامت رمته عليه من قفاه
كريم : قاام مخضوض وصحي
ساره كانت ميته من الضحك  ومش قادره تتكلم
كريم  محسش بالتلج اصلا اول ما شاف ساره غرقانه من الضحك  : ليه كده طيب
ساره : اصل ههههههههه انت محسسني ان ماليش في السهر هههههههههه وانت اصلا ميت من النوم هههههههه
كريم : اهدي يا ساره مع ان شكلك حلو وانتي بتضحكي بس اهدي هو انتي اول مره تعملي مقلب والا ايه
ساره وشها قلب احمر : اه اصل يعني اول مره اهزر مع ولد بس هو مش هزار يعني  انا كان قصدي اصحيك المهم خلينا في الشغل
كريم ابتسم لما لقاها مرتبكه ومش مجمعه ومن كسوفها : ماشي خلينا في الشغل
وقعدوا يشتغلو تااااني وبعد ساعتين شغل كريم راح يجيب قهوه يجي سابع مره بس المره دي دخل لقي ساره نامت
بص لقاها شبه الملايكه وهي نايمه راح اخد جاكت بدلته وبيقرب يغطيها بيه هي فتحت عنيها ولقته قريب منها وبيبص في عنيها
ساره : في ايه ووشها قلب احمر
كريم : انتي كنتي نايمه كنت هغطيكي
ساره : لا انا صاحيه اهوت انا هروح اغسل وشي كمان شكرا وجريت علي الحمام
كريم قعد يضحك علي منظرها
ورجعت وقعدوا يكملو شغل لبليل ومكنش حد معاهم
ساره : اه اخييييرا خلصنا الحمد لله
  كريم : الحمد لله اخييييييرا
نهي : وانا كمان خلصت وكلمت كل العملاء وقلت ليهم
ساره : همشي بقي
كريم : نعمممممممممممم انتي عارفه الساعه كام
ساره : اه 3 الفجر فيها ايه
كريم : وبتقولي فيها ايه يلا عشان انا الي هوصلك يلا
ساره : علي فكره انا مش عندي 10 سنين واقدر اسوق معايا عربيه والله
كريم : والله وفي الوقت ده المفروض اقول ماشي وماله امشي لوحدك
ساره : امال هتحرسني يعني
كريم : المهم تعاندي وخلاص
نهي : فيه ايه يا ساره كريم قصده الوقت متاخر ومينفعش فعلا تروحي لوحدك دلوقتي الدنيا مش اماااان
ساره : خلااص جايه معاكم اتفضلو يلا
ووصلوها الاول البيت
كريم : اما تدخلي البيت رني عليا مش همشي غير لما ترني
ساره : ما خلاص انا وصلت اهوت
كريم : انا قلت ايييييه اتفضلي يلا
ساره : وانا مش مطلوب مني انفذ الكلام علي فكره
كريم : وانا مش همشي غير لما ترني بقي وخلينا بايتين في الشارع
نهي : ايييه يا ساره هنام في الشارع ولا ايه
ساره : اووووه حاضر يا نهي هرن عليكي
كريم : انا قلت عليا
ساره : وانا مش هرن الا علي نهي
نهي : خلاص يا كريم المهم هترن ارحموووووني انا
وطلعت ورنت فعلا علي نهي وشافتهم وهما بيمشوا
وتاني يوم ساره كانت في المستشفي ومعاها حسن وسعاد وبيشوفوا مصطفي لانه خلاص فاق واتكلم وبقي كويس فعلا
ساره : صباح الخير عامل ايه يا عمو
مصطفي : الحمد لله يا بنتي مش عارف اقولك ايه كريم من الصبح عمال يقول علي الي عملتيه
كريم : اه يا درش بس برده الفضل ليا انا طبعا ما انا الرئيس ولا ايه
ساره : الصراحه فعلا يا عمو كريم تعب في المشروع برده انا يدوب مساعده بس
مصطفي : لا يا بنتي هو بيقول كده قدامك كنتي تشوفي بيتكلم ازاي حالا
كريم : انا هخرج اكلم واحد صاحبي وراجع ( حس ان اتحرج قدامها )
ساره : المهم انك قمت بالسلامه يا عمو
وقعدوا معاه يتكلموا ورجع كريم بعد شويه وقعد معاهم وهو كل شويه يبص علي ساره وتفوت الايام ويخرج مصطفي من المستشفي بقي وخلاص الحفله النهارده
في قاعه جميله وموسيقي هاديه وكل الحضور موجودين
كريم بالبدله بقي ووسامته ومظبط نفسه ونهي اخته برده وابوه وامه
وبعد شويه حسن جه وسعاد
كريم : يا عمو هي ساره فين
حسن : جايه هي بس في العربيه بتاعتها
كريم : ااااااااه اوك
نهي : بتسال ليه عن ساره اه اعترف
كريم : يعني هيكون ليه مش فيه هنا شغل ولازم تكون موجوده
نهي صفرت وقالت له طب بوص وراك كده بقي
كريم : برق واتصدم وبقي زي الصنم من الي شافه
المره الجايه بقي هنعرف شاف ايه
يتبع
الايك محدش ينسي عندكم زهايمر انا عارفه :D

tamtam

0 تعليق على موضوع "يوميات عنيد وعنيدة - الحلقة 9"


الإبتساماتإخفاء